Thursday, July 7, 2011

HSAH Oh HSAH....

HSAH...? apa tu? Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani....kali pertama aku jejak kaki disini masa aku sem 1...aku pre-clinical kat sini...sekarang aku datang balik untuk praktikal sem 4...  tak banyak beza walaupun telah lebih setahun tak datang sini... jika dulu aku ditempatkan di wad ortopedik, tp sekarang aku ditempatkan di wad psikiatrik dan klinik psikiatrik...agak mencabar juga la melayan karenah2 patient2 yang mengalami masalah mental ni..tapi aku anggap sebagai persediaan buat aku untuk jd PPP yang profesional suatu hari nanti... oh ya, duk kat wad psikiatrik (psy)  ni mmg best jgk la..first masuk je pintu wad, ada la 2-3 orang patient datang and bersalam2...hahhahahah...ada yang cium tgn lagi...mcm YB  la pulak...hahahhahah....di klinik psy plok, ramai patient yang tkpsa mai hosp stiap bulan untuk bg injection...ada yang bereducated dtg mai ambik rawatan kat klinik ni...antaranya berkerjaya sebagai guru, askar dan mcm2 lagilah... tidak kurang juga, ada yang baru berusia belasan tahun sudah mdptkan rwatn ni... biasanya remaja melayu lelaki yang majoriti...mereka kbnyakannya mgalami skizofrenia...

No comments: